TR
Yabancı Diller Bölümü, 5 Aralık 2024 Perşembe günü Büşranur Alkanat'ın dil sınıflarında L1 (ana dil) kullanımı üzerine ilgi çekici sunumuna ev sahipliği yaptı. Oturumda, L1'in dil öğrenimindeki rolüne ilişkin süregelen tartışmalar ele alındı ve L1'in hedef dilin edinimini geliştirip geliştirmediği ya da engelleyip engellemediği incelendi.
Sunum sırasında, L1 ve L2 (ikinci dil) kullanımının dengelenmesinin önemi de dahil olmak üzere birkaç kilit nokta tartışıldı. L1'i destekleyici bir araç olarak kullanmanın -zorlayıcı kavramları netleştirmek veya belirli öğrenci ihtiyaçlarını karşılamak gibi- potansiyel faydaları kabul edilirken, aşırı güvenin riskleri de vurgulandı. L1'in aşırı kullanımı, öğrencilerin hedef dile maruz kalmasını sınırlayabilir ve dil edinimi için gerekli olan sürükleyici deneyimi azaltabilir.
Büşranur Alkanat sunumunda, sınıflarda L1'in öğrencilerin seviyesine, ihtiyaçlarına ve hedeflerine bağlı olarak az ve stratejik bir şekilde kullanıldığı L2 odaklı bir yaklaşım uygulanmasını önerdi. Katılımcılar, katılıma öncelik veren ve sınıfta hedef dilin kullanımını en üst düzeye çıkaran yerel yöntem ve stratejilerle tanıştırıldı.
Sunum aynı zamanda katılımcıların deneyimlerini ve içgörülerini paylaşmaları için bir platform sağlayarak tartışmayı zenginleştirdi ve iş birliğine dayalı bir fikir alışverişini teşvik etti. Genel olarak oturum, L1 kullanımının bağlama bağlı olması gerektiğini ve hedef dil eğitiminin yerini almaktan ziyade onu desteklemek için tamamlayıcı bir araç olarak hizmet etmesi gerektiğini vurguladı.
Aydınlatıcı sunumu için Büşranur Alkanat'a ve aktif katılımları için tüm katılımcılara içtenlikle teşekkür ederiz. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimini teşvik etmek için benzer etkinlikler düzenlemeyi dört gözle bekliyoruz.